PRAKTISCH

Speeluren

We spelen elke maandagavond van 20.00 tot 22.00 uur.

Je kan later starten vb. 20.30 uur of vroeger stoppen. Je kiest zelf hoe lang je blijft.

Een match duurt 30 minuten, waarbinnen twee of drie games worden gespeeld. Elk halfuur wordt er dus gewisseld.

Op feestdagen is er geen badminton.

We starten meestal op rond half augustus en spelen tot eind juni.

• Gemeentelijke sporthal Assenede
  • We hebben vier velden ter beschikking.
  • In de entree van de sporthal vind je het nummer van de kleedkamer.
  • Je kan douchen na het sporten.

Kapelledreef 4

9960 Assenede

Maandag
Di - Zo
Gesloten

Kostprijs

• Om te starten mag je drie keer gratis en vrijblijvend proberen.
  • Het lidmaatschap start per 1 januari en loopt t.e.m. 31 december.
  • De kostprijs van het lidmaatschap bedraagt 65 euro in 2024.
  • Word je tijdens het jaar lid, dan verrekenen we het bedrag pro rata.
  • Inbegrepen is aansluiting bij en een ongevallenverzekering via Badminton Vlaanderen.

Start to badminton

Bij onze club mag je eerst drie keer gratis en vrijblijvend badmintonnen.

Het is fijn dat je even seintje geeft vooraf per mail, zo kunnen we je goed ontvangen.

Kom langs tegen 20.00 uur.

Neem nette indoor sportschoenen en sportkledij mee.

Heb je nog geen racket, leen er gerust eentje van ons.

Laat weten dat je komt

Spelregels

Bij het gemengd dubbel spelen een man en een vrouw samen. Net als bij singelen hebben beide partijen één servicebeurt.

Na elk gewonnen punt moet het serverende koppel van serveervak wisselen. Wordt in de servicebeurt een fout gemaakt, dan gaat de servicebeurt over naar de tegenstanders.

De service wordt bij 0 of een even aantal punten vanuit het rechter, en bij een oneven aantal punten vanuit het linkerserveervak gegeven.

Dames beginnen de wedstrijd altijd rechts. De set gaat tot eenentwintig. Hierbij moet een verschil van twee punten zijn. Wanneer de stand dus 20-20 is, wordt er door gespeeld tot dat een van beide teams een verschil van 2 punten heeft weten te behalen. (bijv. 22-20). Het kan voorkomen dat de stand 29-29 wordt. In dit geval zal het 30ste punt de beslissende zijn. Het veld is bij de service breed en kort. Na de eerste service speelt men op het gehele veld (breed en lang).

verkorte spelregels uitgebreide spelregels meer info

Documenten

Sporten is gezond! Ook de mutualiteiten ondersteunen dit. Je kan dan ook vaak op een tussenkomst rekenen voor je lidmaatschap van een sportclub.

• Download het formulier van je mutualiteit.
  • Vul jouw gegevens in.
  • Breng het formulier mee op maandagavond.
  • Wij vullen ons deel in en bezorgen jou je formulier snel terug.