ONZE CLUB

Recreanten

Wij zijn een recreantenclub, zonder competitie.

Elke maandagavond geven we het beste van onszelf in de gemeentelijke sporthal van Assenede.

We hebben vier velden ter beschikking.

Onze club bestaat uit ervaren spelers en beginners.

Gediplomeerde trainers hebben we niet in huis. Natuurlijk helpen we je graag op weg.

Leden

Onze club telt ongeveer 25 leden. De jongste is 26 jaar en de oudste 70. Beide zijn zeker niet te onderschatten. De gemiddelde leeftijd ligt ergens tussen 40 en 50 jaar.

Vanaf 16 jaar ben je bij ons welkom, maar kom eerst even proberen of jij je goed voelt in onze groep.

We hebben goede mix van dames en heren. De meeste clubleden komen uit Assenede en Evergem. De sfeer tijdens de partijtjes is energiek, positief en aangenaam. We houden van badminton en dat zul je merken.

Huisregels

• We starten om 20.00 uur en spelen tot 22.00 uur.
  • We hebben vier velden ter beschikking.
  • Onze voorraad pluimen is meer dan voldoende, je hoeft enkel een badmintonracket en nette indoor sportschoenen (non marking) mee te nemen.
  • Help gerust mee op te de velden op te bouwen wanneer je toekomt.
  • Je wordt ingedeeld door iemand van de club.
  • Een match duurt 30 minuten, waarbinnen je twee of drie games speelt.
  • We spelen altijd dubbel: gemengd, heren en/of dames.
  • We delen de sporthal met andere sportclubs, het is fijn om elkaar te respecteren.
  • Heb je als laatste gespeeld? Dan ruim je samen met de andere clubleden de velden op: palen op de kar, netten ophangen en pluimpjes in de kast.

Liza Stormens (voorzitter en club-API)

• onthaal nieuwe leden
  • je kan bij mij altijd terecht met een vraag, vermoeden of klacht over grensoverschrijdend gedrag. Je mag me hierover altijd aanspreken.
  • webmaster, sociale media, communicatie
  • mutualiteitsdocumenten
  • mededelingen aan de clubleden
  • opvolging erkennings- en subsidieaanvragen
  • actief lid rvb van de gemeentelijke sport adviesraad

Els De Vos (secretaris)

• onthaal nieuwe leden
  • inschrijving nieuwe leden
  • opvolging lidmaatschap federatie

Elien Taets (penningmeester)

• opvolging financiële reilen en zeilen van de club
  • uitvoeren betalingen en opvolging inkomsten

Peter Dewulf (bestuurslid)

Contacteer ons

Badminton Vlaanderen

De Asseneedse badmintonclub is aangesloten bij Badminton Vlaanderen en Provinciale Badmintonraad Oost-Vlaanderen.

Hierdoor kunnen we onze leden een verzekering aanbieden binnen het clubverband, en kunnen we erkend worden door de gemeente (die het lidmaatschap van een federatie als voorwaarde stelt).

Conditie

Geschikt voor alle leeftijden

Elke maandagavond

Eerste 3 keer gratis

Partners

Onze club is erkend door de gemeente en maakt deel uit van de sportraad. Dankzij de erkenning genieten we van een aantal voordelen en kunnen we jaarlijks een subsidie aanvragen.

De gemeentelijke Sportraad (GSA) heeft tot doel de sport, lichamelijke opvoeding en het openluchtleven te stimuleren. Deze raad geeft bovendien advies aan het gemeentebestuur inzake het sportbeleid. Onze badmintonclub engageert zich in de raad van bestuur van de GSA.